Härliiigt!!

äntligen, nu är solen framme igen, efter så lång tid!! det är så sköönt, bara gå runtrunt i stan utan att tänka på tid eller behöva stressa. Jag måste rekommendera en underbar men samtidgt hemsk bok. Den är såå hemsk, men ändå i allt det hemska så är de så starka och ser allt från den positiva sidan.


"Mariam är bara femton år gammal, fattig och utan utbildning, när hon tvingas resa till Kabul för att gifta sig med en trettio år äldre man. Efter nästan tjugo år i ett kärlekslöst och våldsamt äktenskap får Mariam sällskap i sin olyckla av den unga Laila - hustru nummer två som tvingas glömma sin kärlek till grannpojken efter att hennes föräldrar dött i ett bombdåd. Medan de båda kvinnorna uthärdar det ständigt upptrappade våldet, i hemmet såväl som på Kabuls gator, kommer de allt närmare varandra. De blir som systrar för varandra och deras starka vänskap kommer till sist att förändra inte bara deras liv, utan även den kommande generationens liv."


Jag har aldrig haft så många känslor på en och samma gång som när jag hade när jag läste den här boken. Den innehöll det mesta, "styrka, kärlek, sorg, lycka, hat, rädsla, tålamod", när jag läste den så fick jag ibland så ont i huvudet för allt de fick gå igenom, det var saker som jag inte trodde kunde hända, men ibland blev jag sååå GLAD att jag bara ville springa runt av lycka. Jag vill att alla skulle ta dela av den berättelsen som jag fick ta del av. Men det är svårt att dela med sig en sån del till en person som inte har vart med från början så nu rekommenderar jag den starkt till er. Ni kan gärna kommentera om ni har läst den:) eller ska läsa den. Juste, jag kan inte glömma att säga att den efterlängtade matchen är ikväll:) Vi hörs väl innan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0